Hektiskt

Det har varit lite mycket på sistone. Paanajärvi - absurda, intressanta galna upplevelser i en byhåla mitt i ingenstans i snöstorm-, Toffe på besök, hälsokontroll på poliklinik nr.1: ät mer lingon o tranbär, annars ganska frisk, officiell självständighetsfest på fel dag, inofficiell på rätt dag, pizza, karelsk teater, julkort, finsk filmfestival: först Risto Räppääjä - gladaste, soligaste, roligaste på länge, men sen började det FINSKA, två dagar i rad nervpinande, rå, vacker, träffande, hemsk, finsk vardag (?) som får mig att bli ett nervvrak i minst två dagar till och glömma hur man skriver hela meningar med subjekt och predikat och utan tusen kommatecken, "Musta jää", "Tummien perhosten koti"... Var det någonting mera? Jo, jag fick en flodhäst idag! En моряк-flodhäst med blåvitrandig моряк-skjorta, sjömansskjorta alltså. Den är den sötaste av alla och Victor köpte den till mig. Egentligen skulle vi köpa en dammsugare, men det blev en massa gott och en flodhäst istället.



Kommentarer
Postat av: ..:emmi:..

Ser man på, du kan ännu skriva:) Fick ni ingen dammsugare åt er..? Eller ska flodhästen extraknäcka..?

2008-12-09 @ 16:15:00
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Sasha

Nå int hitta vi ännu, men de ska nog fixa sig... Flodhästen är för fin för sånt :) Han e så intellektuell, läser helst böcker hela dagarna.

2008-12-09 @ 21:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0