“De är inte kloka, de där ryssarna”

Så heter Anna-Lena Lauréns bok, som kom ut för en tid sen, och som jag ivrigt läste från pärm till pärm. Hon skriver om sitt liv i Ryssland, om ryssar och om deras liv och vanor, sorger och glädjeämnen. Mycket av det som hon skriver om känner jag igen och det blev många skratt och igenkännande nickningar. Imellanåt fick jag känslan av att boken tog upp naiva självklarheter, men så kom jag på att det inte alls är sånt som genomsnittsfinnen känner till, utan sånt som bara rysslandsfreak som jag har en aning om. Boken ger Anna-Lenas subjektiva bild av dagens Ryssland, vilket gör det till en varm och lättläst berättelse, men innehåller även såväl historiska som aktuella fakta. Jag vill rekommendera att alla
läser den här boken för att lära sig någonting nytt eller bara njuta av en trevlig läsupplevelse!
 


Kommentarer
Postat av: Haye

Ska nog läsa den, bara jag får min bok tillbaka - av dig!

2008-11-04 @ 13:59:09
Postat av: Sasha

Öh, jag har lånat ut den... så den e i Helsingfors, hos Virve! Får förhoppningsvis den tillbaks på julen! sooori...

2008-11-05 @ 20:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0