Att jobba eller att inte jobba

Jag borde söka jobb. Det är det jag officiellt "håller på med" just nu. Men i själva verket läser jag bara maniskt en massa om människorättsaktivister i Ryssland. Kan inte det vara ett jobb? Vem vill anställa mig? Är det inte bra att känna till vem som är nationalbolsjevikernas ledare, hur det står till i Tjetjenien och att det just har getts ut en ny bok om kriget i Georgien, sett ur ett annat perspektiv än Putins? Наша общая боль ('vår gemensamma smärta') heter boken. Jag undrar om det är svårt att få tag på den...

Jag talade just med Emmy och vi konstaterade att sommaren känns mycket längre och soligare och somrigare när man inte har ett jobb. Helt dumt att jobba! Utom att man blir ganska pank utan jobb, påpekade Emmy sen. Typiskt. Trist. Alltid ska pengar förstöra en bra grej.

Men jag vill inte vara en samhällsparasit som lever på andras pengar, så det är väl bara att sätta igång och leta igen...

Kommentarer
Postat av: ..:emmi:..

Det ska jag börja säga när folk undrar vad jag sysslar med, jag är en: parasit. Låter läckert...

2009-08-19 @ 09:24:19
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Sasha

Haha, bra idé! Eller "jag parasiterar"... Det är ett så fint ord att alla måste bli imponerade!

2009-08-19 @ 17:04:27
URL: http://sashulik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0