Krasslig

Känner mig lite risig och krasslig, men sidu sjuk, det blir jag inte. Jag skulle gärna ha lite feber ett par dagar och ligga hemma med gott samvete och läsa böcker och dricka varm mjölk med honung och vitlök i, medan andra sliter och slavar. Hög arbetsmoral här... Hmm, säkert ännu två symtom på att jag har varit för länge i Ryssland: sänkt arbetsmoral och förhöjt immunförsvar! Listan på sådana symtom kan bli ganska lång och underhållande :) Min arbetskompis Joona märkte t.ex. inte skinnmössan på en tants huvud när hon stod mittemot honom inne i köket (annars hade hon inga ytterkläder)... och på jobbet blir vi alltid lika förvånade när det verkligen är salladsblad i salladen :) Jag är lite skraj för hur det kommer vara att flytta hem till Finland igen. Jag kommer att sakna alla dom små lustiga grejerna som man skrattar eller förbannar sig över i Ryssland. Och så är jag lite rädd. För hur livet kommer att bli överhuvudtaget! Allt är så jättebra nu, tänk om det blir förstört sen... och tänk om jag aldrig hittar nåt jobb... Jag är lite rädd för Åbo.

Jag och min fina tågtantsslips och våra

Kommentarer
Postat av: ..:emmi:..

Åbo är helt sikaofarligt. Inte ens jag är änslig här.. åtminstone inte mera.

2009-02-25 @ 16:22:04
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0