Sasha is not in Rasha anymore...

Oj hjälp, det är över två månader sen jag har bloggat sist! Öh, jag har aldrig sagt att jag är nån flitig bloggare... och jag är glad att pausen inte beror på att det har hänt så lite att jag inte har haft någonting att skriva om, utan snarare tvärtom! Det har hänt en massa sen sist. "Hotell Kalinina" har haft en massa gäster igen och jag har firat första maj och segerdag, haft picnic i diket i en vepsisk by, blivit förvillad av djävulen, deltagit i finsk-ugriska konferensen IFUSCO och bett att finlandssvenskan ska få bli ett finsk-ugriskt språk!, upplevt vita nätter i Murmansk, köpt en samovar från stamkrogen Joučen (alltså Swan) för 500 rubel, haft megafest för alla jag känner i Petro, röstat i EU-valet på konsulatet och så det kanske mest radikala: kommit hem till Finland!

Jag är alltså hemma, men hemlös. Emmi slängde ut mig ur sin frimärksstora lägenhet för att jag ställde till sånt kaos och hos mamma och pappa är jag lite inneboende nu... och till hösten ska Victor och jag flytta in i Marias lägenhet i Åbo när hon far till Frankrike. Där kommer även katten Ofelia att bo med oss, intressant! Fram till dess kommer jag väl att yra omkring: Dalsbruk-Rosala-Åbo-Borgå-Dalsbruk-Helsingfors-Rosala osv. osv. Härligt med sommar och frihet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0