Dagens nyheter

Dagens finaste: istappar på regeringshuset

Dagens konst: tavlor av estlandsryssar från Narva. och en groda och ödla av papier-maché.

Dagens besvikelse: det fanns ingen mojito på Sanches :( minten var slut. igen.

Dagens snällaste: servitrisen på Sanches som först hämtade en vas till min tulpan och sen sprang efter mej och gav tulpanen när jag tänkte glömma den på restaurangen.

Dagens uppfinning: Oppfinnar-Vickes vege-leverpastej (gjord av mosade röda bönor)

Dagens film: Первая любовь i Kalevala-bions vip-sal. Moskvanostalgi, härlig musik, dans och tonårskärlek. Jag vill också kunna dansa och sjunga!

Dagens party: Barnkalas i Kalevala-bions kafé

Dagens aha-upplevelse: Nu vet jag vad jag vill bli när jag blir stor! Barnkalas-arrangör! Man får ha prinsesskläder på arbetstid, får leka "fruktsallad" och får tusentals rubel för det. Arbetserfarenhet har jag ju dessutom, esboungarna skakar ännu av tanken på skräckkammaren på Robins kalas...

Dagens blåmärksstatus: bara lite rött och ladogaformat (har varit bl.a. svart, blått, lila och äppel-, hjärt- och onegaformat)

Dagens inköp: ett par jeans och två par underbrallor

Dagens plåga: visslande arbetskamrat som vanligt

Dagens (eller snarare förra nattens) mardröm: Victor hade en annan devushka. Jag tolkar det som att jag har sett för mycket (=en gång) på ryska versionen av "Cheaters".

Dagens fasta: skippade köttbullarna till lunch

Dagens synd: åt tre kakbitar och drack skumpa

Dagens besvikelse nr.2: golubojen (=lonkeron) var slut i goluboj-kiosken

Dagen var en helt rolig dag faktiskt, men nu ska jag gå o lägga mej :)










Kommentarer
Postat av: Masja, inte i Rasja

Jag har flera kommentarer nu, men jag kör dem alla på en gång:



1. Sanchez... är det en mexikansk restaurang? Jag har ett blekt och svagt minne av att jag kanske har varit där i så fall!



2. Goluboj-kiosk. Haha. Det var dagens bästa ord. :)



3. Ryska "Cheaters"... det måste vara helt i sin egen klass! Ljuvligt.



4. Vad är det för konstnärer, de där estlandsryssarna från Narva? Jag har sett sådana fina bilder på nätet någonstans och vill minnas att det var just en est som hade gjort dem... Helt i min smak! Undrar bara om det är samma?!



5. Aj, att barnkalasfixare... ;) Nå, du startar egen business i Åbo bara!

2009-03-08 @ 12:13:29
Postat av: Sasha

Jo det e en mexikansk restaurang på prospekt Lenina, alltså huvudgatan här. Hihi, jag använder alltid ordet goluboj för lonkero i ryssland och har smittat mina ryska bekanta så nu säger dom också så. Jo jösses, amerikanska "Cheaters" är ingenting jämfört med "Brachnoe chtivo"... går inte att beskriva :) Jag tittade på bilderna du gav länk till och tyvärr var det nog inte samma. Dom som du hade sett var ju jättekiva, men de här var ganska trista. Här e en länk till utställningssalens hemsida där det finns några:

http://www.museum.ru/N35737



Kiva att du har hittat till bloggen förresten!!

2009-03-08 @ 13:16:29
URL: http://sashulik.blogg.se/
Postat av: Masja...

Jag har nog hittat den för länge sedan... läser i smyg! ;)

2009-03-10 @ 23:14:13
Postat av: Sasha

Bloggar du förresten själv ännu/igen/redan??

2009-03-11 @ 10:22:45
URL: http://sashulik.blogg.se/
Postat av: Masja...

Nä, jag vågade inte börja igen! ;)

2009-03-13 @ 21:23:09
Postat av: Sasha

Jaså, är du rädd att du inte kan hålla fingrarna under kontroll, utan att dom börjar skriva sånt som inte är menat för allas ögon?

2009-03-16 @ 10:21:34
URL: http://sashulik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0