En liten överraskning :)

När jag steg upp imorse (tja, eller på dagen var det väl kanske) och råkade ta en titt i tamburen, låg där till min stora förvåning två husisar! Glatt tog jag upp dem och gick tillbaka till sängen och visade mitt fynd för Victor. Jag trodde det var nån reklamkampanj med gratis tidningar till alla i ankdammen, men Victor sa att han nu äntligen kommit sig för att beställa husisen. Men varför kom det två? Hmm, nå vi gladde oss åt att få varsitt fredagskorsord och så stack vi iväg till bokmässan utan att fundera desto mer på den saken.

På kvällen cyklade jag iväg till Syster Yster för att spana på hennes och Markus' nya lägenhet och när vi satt där på tamburgolvet (tamburen är enda rummet som har lampa just nu) råkade jag nämna de två husisarna. Två?, undrade Emmi och så kom det fram att hon intet ont anande hade fixat världens överraskning åt oss: gratis husis i en månad! Men vad är oddset att det första numret kommer just samma dag som Victors beställda husis! Förutom dubbla tidningar fick vi ett ordentligt gapskratt på köpet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0