Inte Villa, Vovve och Volvo...

... utan Kämppä, Katt och Kille.

Victor och jag har flyttat till Åbo. Med allt vårt pick och pack kan jag inte säga, för största delen av våra grejer är fortfarande på Emlans vind, men det känns åtminstone som att vi faktiskt BOR någonstans nu! Det kändes så skönt att få stapla in sina kläder på de tomma hyllorna i lägenheten som är VÅR i fyra månader medan Maria är i Frankrike. Våra böcker och grejer från Petrozavodsk finns utspridda här och där, och min kära gamla Elisabeth sitter högst uppe på bokhyllan tillsammans med sina flodhästkompisar. I köksskåpen råder nu MIN ordning, hehe, och jag gjorde några roliga fynd där, jag gillar speciellt den illgröna brödlådan och den knallröda termoskannan :) Jo, och Maria: Victor hittade en extra hylla i städskåpet och den passade perfekt i skåpet under kylskåpet så nu finns det chans att där också blir ordning!

Hihi, och nu till den stora omställningen i våra liv :) Vi har blivit reservmatte och -husse till den gulligaste katten!!! Hon heter Ofelia (även kallad Offlan) och tycker nog säkert att vi är två ganska underliga typer, men hon verkar gilla oss ändå och är hemskt snäll med oss. Idag har Offlan haft en ganska speciell dag. Först var vi ut på promenad med henne och det var riktigt roligt, trots att jag nog kan konstatera att kattpromenader inte riktigt är nåt för mitt tålamod... huh, vad det gick långsamt! Men katten var lycklig :) Ännu mera spänning i tillvaron fick hon på kvällskvisten då schnauzern Morris kom på besök! Tyvärr fick stackars Offlan sitta inne i köket största delen av tiden, men hon spanade nyfiket på Morris genom glasrutan i köksdörren. Morris själv brydde sig inte mycket om de beundrande (?) blickarna han fick. Vi vågade inte låta dem hälsa på varann ordentligt, men lite fick de nosa, och ingendera visade tecken på att ta till tänder eller klor :) De skulle säkert bli riktigt goda vänner om de skulle få ses lite oftare, men Morris tog redan bussen hem till Dalsbruk med mamma... Han med kattmat och skinka i magen och hon med bränd kladdkaka.



























Kommentarer
Postat av: Matte på rymmen

TACK Alex för fina bilder! :D Offlan ser ut att ha det fint och bilderna av när hon har besök är bara för prima! Jag får säkert "låna" dem till FB!? :D Aj, att egen ordning i skåpet... Väntar med spänning. Och hyllan, vad bra! Dessutom gillar jag också min termos, men tyvärr har jag hemskt sällan användning för den. :)

2009-09-12 @ 00:06:46
Postat av: Sasha

Bilderna är Victors och han säger att du nog får "låna" dem :) Det var inte så lätt att få både hund och katt på samma bild, men dom där är ganska lyckade.

Jag brukar koka tevatten i kastrull och sen hälla det i termoskannan för den är så bra att ha på bordet och fylla på tekoppen från sen. Väldigt praktiskt!

2009-09-12 @ 09:19:01
URL: http://sashulik.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vilken söt, och stor katt :)

2009-10-01 @ 08:26:27
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se/
Postat av: Sasha

Jo, hon är ingen liten kisse, men jättesnäll :)

2009-10-04 @ 20:09:17
URL: http://sashulik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0