En sjukt bra bok.

"Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer borde alla läsa. Speciellt de som har ungar eller kanske nån gång skulle vilja ha ungar, men inte bara de, utan ALLA! Den innehåller så jättemycket glädje, livslust, HUMOR, sorg, kreativt språk, galenskap, o-perfekthet, fördomsfrihet och livsfilosofier att man bara skrattar och gråter om vartannat. Några av mina favoritcitat ur boken är:
* "Och jag är så glad att jag aldrig tänkte igenom någonting. Att jag bara lyssnade på hjärtat som skrek sig blått av JA"
* "Skuldkänslor som sprutade som tomtebloss ur mina öron"
* "Tror man sover bättre i o-raka hus. Tror man lever bättre i o-raka hus. Tror man blir lyckligare av o-perfekt än perfekt".

Jag kan egentligen fortsätta citera och citera hela boken igenom för den är bara så galet bra! Skäringer vill påminna om att alla inte behöver vara så perfekta, utan sänka kraven och på sätt och vis lyckas hon, men istället vill jag bli som HON! Jag vill också att allt ska vara ett enda kaos, men ändå helt superduperbra och knäckande svårt och lätt och kiva, allt på samma gång. Svag och stark hänger ihop, säger Mia Skäringer. Just det. Och jag vill också ha en irländsk varghund.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0