God morgon!

I dagens husis finns det ett reportage om en familj som gav upp stressen, heltidsjobbet, lägenheten i Helsingfors och flytttade ut på landet för att få mer tid för varann och mer livskvalitet. Jag blir alltid så GLAD av såna solskenshistorier. Vilken tur att det finns såna som säger nej till hög lön och extremt mycket jobb och ja till LIVET! För visst är det en helt enorm lyx att få stiga upp när man vill på morgonen, sitta i lugn och ro och läsa tidningen medan man lyssnar på Bo Kaspers orkester och njuter av turkisk yoghurt med hallon i. Om man vill kan man t.o.m. lösa dagens sudoku innan man sätter igång datorn och tar itu med dagens jobb. Eller bloggar lite istället... Nu vet ni ungefär hur min morgon har sett ut :) Fast före frukosten var jag redan ut på promenad med Morris och Max. Jag är extremt morgontrött, men de morgnar när jag är hundvakt och släpar mig upp ur sängen tidigt (alltså ca. kl 8) slås jag alltid av hur hejdlöst vackert det är på morgonen! Då går jag alltid längs strandvägen. Havet på ena sidan och två lurviga älsklingar på andra sidan. Synd att jag glömde kameran igen... men stämningen går ändå inte att fånga på bild.

PS. Tillbaka till husis: Magnus Londens hyperöverironiska kolumn om det "skandalösa" nakenlägret är helt bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0