Bronsmedaljer och inspirerande bloggar

Jeee, idag fick två finska damlag brons i OS: stafettlaget i skidning och hockeylaget! Äntligen börjar det komma medaljer och det är verkligen på tiden... men bättre sent än aldrig, лучше поздно чем никогда! Jag har egentligen inte alls tänkt titta på OS-tävlingarna för vi har inte ens nån tv (eller egentligen bara ingen digibox) och jag är inte lika sportgalen som förut, MEN när det gäller kan jag ändå inte låta bli så nu går internet-tv:n het! Och visst blev jag helt darrig och nära hjärtattack när det blev förlängning i damernas hockeymatch mellan Finland och Sverige och alla spelade som galna. Och visst var jag nära en tår när hela damlejonlaget skrålade nationalsången inför fullsatt publik efter att de hade lyckats få in det avgörande målet.

Dom inspirerande bloggarna hittade jag via Underbara Clara (http://www.folkbladet.nu/?cat=89) som Emmi har fått  mig att börja läsa. Claras blogg hade nominerats till en av Sveriges bästa gröna bloggar och bland de andra fanns en som heter Ett liv utan plast (http://livutanplast.blogspot.com/). Tänk om man kunde leva ett liv utan plast! Eller såklart det är möjligt, men i dagens Finland ganska svårt. Jag har funderat på att göra ett experiment: en plastfri vecka, alltså en vecka då jag inte skulle köpa en enda produkt som består av plast på nåt sätt! Kanske jag testar nästa vecka....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0