Счастливый билет

Turun Pietariseura (jo, jag vet, den har ett svenskt namn också, men jag gillar det finska mer) hade vtornik-föreläsning om Anna Karenina idag och jag funderade länge om jag skulle gå eller inte. Victor och de andra i druzjbagänget skulle till Proffan kellari för att planera samarbeta med ryskaföreningarna Slava och Troikka vid TY och Kauppis, så jag fick inget sällskap, men bestämde mig för att gå ändå. Och tur var det! Det var visserligen inte världshistoriens bästa föreläsning precis, tanten läste mest från sitt papper (som hon knappt såg) och citerade Georg von Wright. Nå, det var fullsatt och trevlig stämning och efter själva föreläsningen diskuterades Anna Karenina-pjäsen som går på Åbo stadsteater just nu. Jag skulle så vilja gå på den! Kan dock vara bra att ta med öronproppar dit verkar det som... Till sist, just när alla tänkte gå hem, brev det lotteri och vem vann om inte JAG! Gunnel drog min счастливый билет och så fick jag en flaska skumppa! Nånting bra med att ha otur i kärlek, hehe ;) Jag blev helt lyrisk över att ha vunnit, förde hem flaskan och gick sen ut på en skön rask promenad.



Mina tre stoltheter: skumppaflaskan, det frodiga påskgräset och de fina våriga gardinerna!



Ja, och så en till: strutsen Putin i egen hög person!



Putin i profil. Är han inte den sötaste?

Kommentarer
Postat av: Sasha

När ingen annan kommenterar så gör jag det själv! Jag tycker åtminstone att min Putin är den sötaste! Men jag hade en rysk kompis som blev hemskt förolämpad över att jag döpte min struts efter hans lands president. Jag förstår inte riktigt, jag tycker han borde ha känt sig hedrad istället...

2010-03-24 @ 11:41:49
URL: http://sashulik.blogg.se/
Postat av: ..:emmi:..

Jo, Putte Putin e jättesöt :) Han passar superfint med gardinerna.

2010-03-25 @ 08:55:52
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Maria

Putin är supercool :)

2010-03-26 @ 17:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0