Majak...

Idag har jag fyllt i startpengsansökning, kostnadskalkyl, verksamhetsplan osv. för min blivande firma och allt annat har verkat ganska klart, utom en sak: namnet på firman! En rätt väsentlig del alltså, tycker jag åtminstone... Medan jag chattade med Emmi om kluriga namn kom jag att tänka på att min goda vän Vladimir Majakovskij brukar vara en bra inspirationskälla. Jag började bläddra i Poslushajte!, men hittade inget riktigt bra ord. Nå, kanske Wikipedia kunde ha något bra ord, som är förknippat med Majakovskij? Där fanns mycket info om honom på ryska och en intressant grej: att gruppen Splean (Сплин) har en sång som heter Majak, där orden är tagna direkt ur Majakovskijs Lilichka! Vmesto pis'ma. Så nu är det Splean som är min nya mani. Kolla in sången här:

http://www.youtube.com/watch?v=oaSicf98fn4&feature=related

En stund funderade jag på att döpa firman "majak", men det låter kanske lite fånigt... så jag kom på en annan grej, men det är en hemlis ännu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0