Lördag i Dalsbruk

Jag brukar bli arg av att bli väckt tidigt. Det brukar dessutom ofta få mig att bli butter resten av dagen. Idag var ett stort undantag! Imorse väcktes jag av åtta små schnauzertassar som trippade omkring på golvet. Jag tittade yrvaket på klockan som visade på 6 och så kravlade jag mig till min egen stora förvåning rätt raskt upp ur sängen och klädde på mig. Lilla Max var först i tur för att det inte skulle bli några pölar på golvet, så först blev det en liten runda på gräsmattan. Sen bytte jag hund så att Morris fick gå en ordentlig promenad. Vi gick i solen längs strandvägen och bara njöt av den stillsamma morgonen. På vägen till sandudden, där vi satt en stund och pausade på bryggan och kände på vattnet, och tillbaka såg vi bara en människa, men två harar och en massa sjöfåglar, måsar, tranor och andra flygfän. Det var så jättevackert! Jag blev helt lyrisk. Och hela dagen med dom två vildbasarna har varit jättehärlig :) Dom har busat och bitits och jag har nästan skrattat mej fördärvad åt deras knäppa upptåg :)


Kommentarer
Postat av: emmi

Oj mina allra sötaste små älsklingsdoggar!

2010-05-25 @ 18:32:32
Postat av: Sasha

Dom är så gulliga så man bara smälter och sen blir man helt heartbroken när man måste iväg från dom! Och helt CRAZY är dom :)

2010-05-25 @ 20:01:22
URL: http://sashulik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0