Pimp my yrittäjäkalenteri!

Ibland kan det vara katastrofalt att inte kolla igenom posten så noga, man kan hitta nån gammal räkning som borde ha blivit betald för flera veckor sedan, men ibland är det roligt! Imorse rotade jag igenom en hög med gamla tidningar etc. och där hittade jag en bordskalender som jag fått av "Företagarna i Finland" för ett antal månader sen. Den är ganska fin egentligen, med limegrön text, så jag ska nog börja använda den. Och nu till det bästa: på mitt skrivbord som var översållat med diverse bråte råkade jag hitta tre band som jag hade klippt bort från några nyinköpta - fy mej, man ska köpa begagnat - kläder (ni vet såna där sidenband som ska få kläderna att hållas på galgen och som alltid bara sticker ut nånstans i halshålet om man inte klipper bort dom). Plötsligt kom jag på en briljant användning för ett av banden. Jag letade fram eri-keeper och så limmade jag fast ena ändan av bandet längs företagarkalenderns rygg och så lät jag andra ändan hänga fritt så att man kan ha den som bokmärke, sånt som det brukar finnas i biblar. Det blev jättestiligt! Jag funderar på att skicka in det här tipset till Birka-tidningen - jag skulle helt säkert tjäna en slant!



Så här elegant blev min nya bibel :)



En misslyckad bild på kalendern, men en lite sympatisk bild på mitt arbetsbord så den får komma med ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0