Böcker, böcker, böcker...

Jag är en periodläsare. Ibland kan det gå flera månader då jag knappt öppnar en bok och ibland sträckläser jag fyra böcker i rad. Tyvärr är köptakten oftast hårdare än lästakten, så jag har mängder av böcker som bara väntar på att bli lästa!

Just nu är jag inne i en läsperiod och jag vill bara läsa slut en bok för att få börja med nästa! Inte för att man måste vänta - jag läser ofta flera böcker parallellt. Den senaste jag läste slut var Victor Malareks "Natashat - seksibisneksen uhrit", som  var intressant men hemsk. Jag kan inte fatta hur vissa anser sig ha rätt att köpa och sälja andra människor, lura iväg dem till främmande länder, hålla dem inspärrade, misshandla dem och tvinga dem att sälja sex! Visst vet vi alla att det förekommer människohandel, men hur grym den verkligen kan vara och hur stor roll korrumperade poliser och tjänstemän spelar i att låta den fortgå kunde jag inte förstå förrän jag läste "Natashat". Inte förstår jag ännu heller helt, men ens lite...

Efter "Natashat" är det dags för nånting lättsammare: ryska kärleksnoveller i översättning av Kristina Rotkirch. "Att begrava en ängel" heter boken och den finns på bild i mitt förra blogginlägg. Efter den väntar bl.a. "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann", "Löpgravsvägen" och "Anna Karenina" på nattduksbordet och några hundra andra i hyllan.



Jag beklagade mig på Facebook över att jag inte kommer att få någon post längre, eftersom mina kontoutdrag och räkningar hädanefter kommer endast i elektroniskt format. Det dröjde inte länge innan det första sympatikortet damp ner i postlådan :) Tack snälla Mamma! Kortet passar ju perfekt som illustration för min bok-text!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0