Ensam är stark - ibland!

Åh, vad ett ensam-hemma-veckoslut kan göra gott ibland! Ibland får jag så mycket energi av att vara ensam, jag får en massa gjort. Och de senaste veckorna har varit ett enda KAOS så nu behövde jag verkligen tid för att komma i kapp.

Efter julen i Dalsbruk for jag på jobb till Viking Line. Jag var ryskatolk i taxfree-butiken och hade jätteroligt när jag fick babbla ryska 10,5h per dag, men när jag kom hem efter de två veckorna på båten var jag helt kaputt! Dessutom hade vi huset fullt av folk och fä i nästan en vecka när jag kom hem: Emmy, Markus, Virve, Rasa, Mamma, Morris... jag var bara helt utan energi och så blev Victor och jag i strid hela tiden, jag missade en radiomedverkan, gick på onödiga "businessmöten" och fick helt enkelt ingenting vettigt gjort.

Förrän nu! Victor går på Alexandersinstitutets kurs i Helsingfors och jag har lägenheten för mej själv och det har jag verkligen utnyttjat, hehe! Vardagsrummet har genomgått en EXTREME MAKEOVER, nästan varenda möbel har bytt plats och det har blivit mycke städigare och finare och så har det dykt upp en lampa som Emmy och jag släpade hem från Ekotori :) Igårkväll låg jag på soffan under en filt och läste Anna Ahmatovas Rekviem-dikt i den nya lampans sken och njöt helt hundra av livet!

Jag skulle ta itu med Bukva-jobbet på allvar redan i början av den här veckan men det har förstås inte blivit av, men idag har jag gjort upp riktiga PLANER för Bukvas 2011. Jag har satt upp MÅL för Bukva. Bokfört. Gjort en preliminär BUDGET. Börjat planera den första RESAN som jag ska arrangera. Samt fått ett JOBBERBJUDANDE! Nu känns det som att jag har kontroll igen! Det behövs inte så mycket mer än lite mindmaps, knäppande på räknemaskinen, fantasi, te (okej, det behövs det mycket av!) och så framförallt lugn, ro och inspiration, så är allt på väg åt rätt håll igen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0