Mina fina inköp

Min syster Marknadsföringsstudenten tog mig med på observation idag. Först observerade vi kunderna på Claes Ohlsson, men märkte rätt fort att vi inte fick ut någonting värt att rapportera om, så vi gick till café Aschan (uttal valfritt) i Hansakvarteret istället. Där åt vi tårta, drack te och observerade så det stod härliga till. Vi kunde nästan ha skrivit en hel roman om businessmannen borta i hörnet: "Han jobbar säkert här i närheten", "Titta, han köpte två koppar kaffe, han är helt säker på att den han ska träffa dyker upp", "Oj, han sitter ju där med henne den där blonda", "Månne de har en romans..." osv.

Efter att ha iakttagit Aschans kunder i nästan en timme tog vi en sväng förbi café Brahe för att bekräfta våra aningar att Aschan främst lockar äldre människor, medan unga hänger på Brahe och visst stämde det. I motsats till lugna sköna Aschan var Brahe fullt med ungdomar och verkade främst stökigt och bullrigt. Sådär, då var jobbet gjort, sen kunde vi shoppa loss :)

Jag blev helt kär i tre små elefanter. ♥ Dom bor i vårt sovrum nu.



Min Krisse Salminen-vänbok blev proppfull för fem år sen och jag har fått en massa nya härliga vänner sen dess, så därför behövde jag absolut en ny vänbok. Smiley World :) Under den skymtar också mappmellanbladen som jag fyndade.



Jag skulle bara snabbt titta in på Akademens bokrea och inte köpa nånting som belastar mina redan bångnande bokhyllor. Men det gick som det brukar (som smurfarna säger)... Jag kunde bara inte låta bli Kristina Rotkirchs bok "Att begrava en ängel", där hon har översatt nya ryska kärleksnoveller. Hon kommer förresten till Åbo och håller föreläsning om rysk nutidslitteratur på arbis den 28.2 så till dess vill jag ha boken läst.



När jag kom hem väntade en blomma på mig på köksbordet




Vår fina purjolöksgröna vägg skymtar på två av bilderna, men jag tycker den är så fin att den förtjänar en helt egen bild. Den passar väl bra som avslutning. Gonatt!




PS.
Tänk vad mycket roligare grejer man kan ha för sig än att gå till skattebyrån eller översätta hemsidor till finska...


Kommentarer
Postat av: Emmi

Aschaaaaaaaaaaaan!! Tack för att du gjorde mig sällskap på mon observationsrundtur. Det skulle ha varit en smula trist att sitta där ensam. Vem sku jag annars ha skratta åt gubischen med gitarren med (kanske den APR:ande businessmannen..)..?

2011-01-26 @ 14:33:52
URL: http://jagochminkamera.papper.fi
Postat av: Emmi

Ps. Siistiga färger förresten, er gröna vägg e ganska grym, speciellt i kombination med elefanter :) Är det Vicke-Picke som e skyldig till buketten..?

2011-01-26 @ 14:35:20
URL: http://jagochminkamera.papper.fi
Postat av: Sasha

Varsågod bara :) De va helt roligt! Jo, ingen färg vinner den purjolöksgröna, hehe! Och jag är helt jätteförtjust i mina elefanter, t.o.m. i den gröna fast den hela tiden vänder rumpan till när jag ska fotografera den. Jo, Vicke-Picke-Pöö är skyldig till buketten ♥, men INTE till fotona! Dom har jag tagit helt själv, dock med hans kamera...

2011-01-27 @ 16:30:06
URL: http://sashulik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0