Petrozavodsk i ett nötskal

Oj, de två månaderna i Petrozavodsk bara susade iväg i blixtfart, jag hann knappt blinka och ännu mindre skriva fler blogginlägg. Men vilken skratt-terapi det var! Jag minns inte när jag senast har skrattat så mycket! "Petroskoin mafia" var samlad igen och vi hade galet roligt. På dagarna gjorde vi visum och skrattade oss fördärvade åt lustiga visumsökande eller pinsamma situationer i intervjubåset och på nätterna förbättrade vi världen i nån av Petros barer eller i min underbara sovjetnostalgilägenhet. Ibland sov vi nån timme "ja taas mennään"...

Hmm, nu låter det ju lite som att jag inte skulle ha gjort annat än jobbat och festat, men nog gjorde jag ju det... Jag tror bilderna får berätta mer:


Petroskoin mafia - dom bästa <3


Kostjas och Rominas härliga rysk-armeniska bröllop i Piter


Överraskningsparty och avskedsalbum för världens bästa Ganna


God mat på självständighetsdagsmottagningen i Nationalteatern där dom tyvärr inte längre visar några pjäser på finska :(



Pulkbacken bredvid eviga elden, jiihaaa!


Mina kära fiskare klädda i isbyxor


Dyrt te på stadens finaste restaurang med utsikt över Onegasjön. Vi var dom enda kunderna och jag var klädd i min nattröja...


Uttrycksfulla pepparkakor hos Ruusa


Cheburashka och häxor på den, öh, intressanta finsk-ugriska happeningen Ropivo


Dragkamp mellan "vepser" och "karelare"


Senaste karelska favorit-bandet: D'airot (som sjunger på finska). Undrar om det finns något annat band i världen med lika udda bandmedlemmar... latino-lovern, pahisen, datanörden och så coola sångaren Enska :)


Sprakastickor, Nuori Karjalas nyårsfirande några veckor i förtid samt en lätt förfriskad jultomte...


Ja och så var det redan dags att åka hem till Finland, snyft. Sista stoppet innan gränsen var i Jänisjärvi där de hade satsat ordentligt på julpynt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0