Dagens projekt:

att försöka fylla i Bukvas skattedeklaration! Jag har aldrig fyllt i en sån förut och har ingen aning om hur det ska göras, men det lär väl finnas instruktioner på skattebyråns hemsida och just nu känns det inte ens speciellt motbjudande och skrämmande att ta itu med skattegrejer... Det måste vara vårsolen som gör att allting känns lätt och roligt! Eller så är det för att jag har haft så trevligt sällskap hela veckan. Jag hade räknat med en ensam dyster vecka nu när Victor är i Ryssland, men det har blivit raka motsatsen! Morris var till veterinären här i Åbo på måndag och ska dit igen nästa onsdag. Dessutom ska han ha droppar i ögonen tio gånger per dag så det enda vettiga var att han blev här hos mej som är hemma på dagarna, så nu har jag den lilla solstrålen här :) Men jag har inte bara haft hundsällskap, utan varje kväll nån annan happening: på måndag föreläsning om modern rysk konst på arbis och sedan live jazzmusik på Monk, på tisdag kvinnodags- och fastlagstisdagsfirande i härligt Druzjba-sällskap hos mej och igår sähly med tillhörande Bristol-besök efteråt :) På tisdagen spelade vi förresten "Alias" på ryska. Vi hittade själv på ord som vi skrev på lappar och så förklarade vi i tur och ordning och alla de andra fick gissa. Det är helt jättebra övning i ryska så man borde spela det mycket oftare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0